1% podatku dla Zuzi

zsnr2szamotuly@onet.pl

Aktualności

„Nie ma jak Lwów”

Słowa znanej lwowskiej piosenki mówią: „I gdybym się kiedyś urodzić miał znów, to tylko we Lwowie”. Zdanie to było słychać każdego dnia i o każdej porze z ust uczniów Zespołu Szkół Nr 2 w Szamotułach, przebywających w tym cudownym mieście. „Zakochałam się we Lwowie” mówi Klaudia uczennica klasy IV a za nią powtarzają te słowa pozostali uczniowie wymiany polsko-ukraińskiej Zosia, Milena ,Kamila, Wojtek, Sebastian, Mikołaj, Miłosz i Kuba.

Tradycją naszej szkoły jest Dzień Niepodległości, spędzony przez młodzież technikum i liceum wraz z dyrektorem Zygmuntem Sługockim i opiekunami na Cmentarzu Orląt na Łyczakowie , gdzie razem z licznymi delegacjami oddajemy cześć bohaterom narodowym. Jest to główny i najważniejszy punkt pobytu młodzieży we Lwowie –niezwykle urokliwym mieście, o czym można się przekonać na własne oczy, spacerując uliczkami starego miasta , przemierzając liczne place , podziwiając Operę Lwowską, katedrę, liczne kościoły i cerkwie. Bardzo duże wrażenie wywarła na wszystkich katedra ormiańska , jeden z najstarszych i najcenniejszych zabytkowych kościołów. Podziwialiśmy tam oryginalne malowidła ścienne J.H. Rosena (kopie można obejrzeć na wystawie w Zamku Górków).W tym roku mieliśmy również okazję zwiedzić Kamieniec Podolski i Chocim. Obie twierdze zachwyciły. „ Nie każdy ma okazję być w tych miejscach, a my cieszymy się , że mieliśmy tę przyjemność”- pisze Milena.
Młodzież nawiązała nowe przyjaźnie, spędzając czas z uczniami lwowskich szkół , poznała kulturę i kuchnię ukraińską. „Mamy nadzieję ,że będziemy kontynuować znajomości ,które tu nawiązaliśmy”- wspomina Mikołaj. Młodzież zwiedziła dwie szkoły , poznając system nauczania , obowiązujący na Ukrainie. Żaden książkowy przewodnik nie jest w stanie zapewnić takiej wiedzy, jaką można uzyskać, przebywając wśród rdzennych lwowian. Nie przebywając w tym mieście tak naprawdę nigdy go nie poczujesz. „Chętnie wrócimy tu już w wakacje letnie”- powtarza młodzież. Lepiej jeden raz zobaczyć, niż sto razy usłyszeć.
Do zobaczenia we Lwowie!

ukra1ukra2ukra3ukra4ukra5

ZAPRASZAMY DO GALERII

Drodzy Nauczyciele i Uczniowie!

Zapraszamy Was do obejrzenia prac plastycznych naszych uzdolnionych uczniów. Galeria - mieści się na drugim piętrze obok sal 43 i 44.
Wszystkich uczniów zainteresowanych wystawieniem swoich prac prosimy o kontakt z p.I.Szymańską lub p. E.Otulakowską

obraz1obraz2

„Tak to już jest…. że gleba zagadką jest….”

Dnia 10 03.2017 roku uczniowie wszystkich klas Technikum Ochrony Środowiska wzięli udział w zajęciach laboratoryjnych prowadzonych w Okręgowej Stacji Chemiczno-Rolniczej w Poznaniu. Była to już kolejna możliwość konfrontacji wiedzy zdobytej na zajęciach szkolnych z praktycznym jej zastosowaniem. Mieliśmy okazję prześledzić drogę próbki glebowej od momentu jej pobrania do uzyskania wyników skomplikowanych analiz chemicznych. Obserwowaliśmy pracę laborantów z użyciem nowoczesnej aparatury o europejskim standardzie. Uzyskaliśmy informacje na temat prowadzonego przez Stacje monitoringu azotu mineralnego oraz monitoringu wód prowadzonego na potrzeby realizacji przepisów dyrektywy azotanowej. Szczególnym zainteresowaniem cieszyła się pracownia analizy składników mineralnych. Mogliśmy zobaczyć jak działa emisyjny spektrometr płomieniowy wykorzystywany do pomiaru stężenia metali w glebie. Dziękujemy Dyrekcji Stacji i Kierownictwu Działu Laboratoryjnego za serdeczne przyjęcie i zaangażowanie w przeprowadzenie ciekawych zajęć.

K. Jakubowska, I. Witkowska

gleba1gleba2gleba3

Wronieckie gastro trendy

Dnia 17.11.2016 roku klasa II TŻiUG z opiekunkami Aleksandrą Sadek i Elżbietą Czarnecką w ramach szkolenia praktycznego wybrała się na wycieczkę dydaktyczną do Wronek. Celam było zapoznanie się z działalnością dwóch różnych obiektów : restauracji „Pod Aniołem” i hotelu Olympic. Uczestnicy wycieczki mieli możliwość poznać historię powstania tych obiektów, strukturę organizacyjną, wystrój, obowiązujące karty menu, systemy obsługi gości oraz różnorodność oferty tych zakładów.
Cała grupa z zainteresowaniem obejrzała , przygotowaną przez panią Dyrektor hotelu Olympic prezentację o specyficznym – sportowym profilu tego obiektu. Pan Menedżer gastronomii omówił szczegółowo zakresy obowiązków poszczególnych pracowników oraz dietetyczną - sportową kartę menu realizowaną dla gości w hotelu.
Następnie młodzież zwiedziła salę konferencyjną, rozdzielnię kelnerską i pub . Szef kuchni hotelowej zaserwował słodki poczęstunek a w barze zaprezentowano sposoby parzenia kaw.
Nietuzinkowe rozwiązania architektoniczne, elegancja sal i profesjonalna obsługa kelnerska wywołały na uczestnikach wspaniałe wrażenie.

olipmik1olipmik2

Pełnoletni Superbohaterowie

Jak co roku wiosną zawitał do nas dzisiaj ambulans Regionalnego Centrum Krwiodawstwa z Poznania .Pojawili się nowi suberbohaterowi bo tak możemy określić pełnoletnich uczniów naszej szkoły, którzy honorowo oddawali krew w ambulansie. Pojawili się w nim także pracownicy szkoły. Krew i jej składniki stanowią wyjątkowy i niezastąpiony lek. Cieszymy się, że tak wiele osób zgłosiło chęć podzielenia się tym najcenniejszym czerwonym płynem. Serdeczne podziękowania kierujemy do wszystkich zwłaszcza tych ,którzy po wstępnej kwalifikacji mogli oddać krew.