1% podatku dla Zuzi

Aktualności

RAJD

Rajd Turystyczny!

20 września, z samego zamglonego poranka, wyruszyliśmy na na rajd turystyczny, pod przewodnim tematem " Turystyka łączy pokolenia", zorganizowanym przez PTTK z oddziałem w Szamotułach i Szkołą Podstawową w Nojewie.
Nasza trasa - historyczna, obejmowała swym zasięgiem 10 km, prowadziła ze szkoły w Nojewie do wsi Psarskie, a następnie żółtym szlakiem przez tereny leśne z powrotem do Nojewa.
Po drodze szukaliśmy godnych obiektów przyrodniczych do sfotografowania( zachęcamy do obejrzenia szkolnej galerii)- gdyż było to zadanie dla naszej drużyny. Na miejscu okazało się, że jedno z naszych zdjęć zajęło II miejsce w konkursie-" na fotografię najciekawszego obiektu przyrodniczego na trasie historycznej". Ale to nie wszystko- otóż Bartek Przebierała uczeń klasy 2 gimnazjum również zdobył II miejsce w koszykówce - rzuty do celu- w kategorii młodzieżowej. Na mecie, wszyscy otrzymali pamiątkowe 2 odznaki oraz certyfikat potwierdzający udział w ogólnopolskiej sztafecie międzypokoleniowej. Wszystkim naszym uczestnikom dopisywał dobry humor, podobnie jak i piękna słoneczna pogoda i wszechobecne "babie lato". Jesteśmy dumni, z tego , że byliśmy wśród wielu tysięcy młodych i starszych uczestników, rajdu odbywającego się w tym samym czasie w całej Polsce!
M.Grążka
IMG 4646IMG 4647IMG 4657

SZKOLENIE

Bayer CropScience szkoli młodzież

Dnia 18.09.2014r uczniowie klas II TAGB i IV TR wraz z opiekunkami  p.Urszulą Budniaczyńską i p.Aleksandrą Sadek uczestniczyli w szkoleniu zorganizowanym przez firmę Bayer.

Część wykładowa obejmowała moduły: Oryginalne znaczy pewne, Bezpiczeństwo stosowania środków ochrony roślin, Techniki stosowania środków ochrony roślin. Wykładowcy- prof.Marek Wachowiak, mgr Dorota Kasza podkreślali aspekty integrowanej ochrony roślin ze szczególnym uwzględnieniem ochrony środowiska oraz zachowania bioróżnorodności.

Druga część szkolenia dotyczyła prezentacji pracy  opryskiwaczy polowych i użytkowanych na poletkach doświadczalnych.

Uczestnicy otrzymali pakiet materiałów szkoleniowych.

Czwartkowe spotkanie było dobrą okazją do połączenia części teoretycznej z praktyczną w zakresie ochrony roślin. Dodatkowym atutem była możliwość zadawania nurtujących pytań na temat problemów z jakimi uczniowie mogli spotkać się w rodzinnych gospodarstwach rolnych.

A.Sadek

DSC 0018DSC 0031DSC 0032DSC 0036DSC 0040

INTEGRACJA

Wycieczka integracyjna pierwszoklasistów

Uczniowie pierwszych klas gimnazjum wraz z wychowawcami i opiekunami udali się w piątek , 19 września 2014 r. na pieszy rajd do Baborówka. Korzystając z ładnej pogody młodzież uczestniczyła w grach i zabawach  na świeżym powietrzu. Nie zabrakło również atrakcji pieczonych kiełbasek na ognisku. Mimo trudu przejścia kilku kilometrów uczniowie – jak sami zgłaszali – już chcieliby taką wycieczkę powtórzyć.

E.Otulakowska

DSCN3158DSCN3149DSCN3140DSCN3138

KONKURS KULINARNY

I MIEJSCE W KONKURSIE KULINARNYM „SZAMOTULSKIE SMAKI” DLA NASZEGO ZESPOŁU!

30 sierpnia 2014 r. na terenie Muzeum Zamku Górków w Szamotułach odbył się  konkurs kulinarny „Szamotulskie Smaki” w Kulinarnej Tradycji Powiatu Szamotulskiego pod patronatem Starosty Szamotulskiego Pawła Kowzana..

Celem konkursu było promowanie i popularyzacja regionalny tradycji kulinarnych oraz doskonalenie umiejętności, rozbudzenie inicjatywy i pomysłowości.

Tematem przewodnim konkursu były potraw w czterech kategoriach:

• Polewka tradycyjna
  • Polewka nowatorska
  • Placki ziemniaczane tradycyjne
  • Placki ziemniaczane nowatorskie

Konkurencja była bardzo wysoka. W zmaganiach udział wzięły reprezentacje Hotelu Maraton, Hotelu Olympic, Restauracji „Podkowa” z Wronek, szamotulskiej bursy oraz Zespołu nr 2 i 3 z Szamotuł.

Naszą szkołę reprezentowała Joanna Grzybowska, Aleksandra Jaskuła oraz  Łukasz Hermann      z Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych.

Nasi uczniowie zdobyli I miejsce w kategorii „polewka tradycyjna” przygotowując „polewkę tradycyjną z twarogiem i zasmażanymi ziemniakami”.

WSZYSTKIM UCZESTNIKOM KONKURSU GRATULUJEMY I ŻYCZYMY DALSZYCH SUKCESÓW!!!

J.Jarząb

DSC 2230DSC 2231DSC 2242DSC 2269DSC 2252

Rajd

W ubiegłą sobotę tj. 27 września , nasza szkoła gościła uczestników Powiatowego Rajdu. Tegoroczny rajd odbył się  pod hasłem " poznajemy dziedzictwo przyrodniczo- kulturowe powiatu szamotulskiego". Inauguracja otwarcia rajdu odbyła się na placu przed Muzeum Zamku Górków, skąd wyruszyliśmy w trasę. Na trasie czekały na drużyny atrakcje. Zwiedziliśmy komnaty i wystawy w Baszcie Halszki. W Bazylice, wysłuchaliśmy wykładu ks. Michała Nowaka na temat historii Bazyliki Mniejszej Szamotułach, następnie udaliśmy się w kierunku Gałowa i  przez śródpolne okolice Śmiłowa dotarliśmy na metę. Na mecie każdy uczestnik rajdu , po pysznym posiłku przygotowanym przez obsługę naszej szkoły, mógł wziąć udział, zarówno w sportowych jak i teoretycznych konkursach. Wśród laureatów naszej szkolnej drużyny znalazła się Patrycja Gręda, zajmując II miejsce w teście wiedzy o LGD ' Dolina Samy". Gościliśmy również Straż Pożarną, która pokazywała jak należy udzielić pierwszej pomocy.